31 grudnia 2013

Statystyki grudnia 2013


Uznawszy, że Nowego Roku spóźnieniem witać nie należy, ogarnęłam życie i usiadłam zawczasu do podsumowania, by wszystko pokazało się jeszcze na czas. Możemy uznać to za niezwykłe święto, gdyż jednak tradycją stało się moje ciągłe spóźnianie ze wszystkim...
No dobrze, przejdźmy do danych!

Grudzień okazał się nadzwyczaj łaskawym miesiącem dla Baru i cholera wie, dlaczego właściwie. Wszyscy uczyli się jak zawsze (w przypadku niektórych: nadal nie uczyli się wcale), święta jednak dużo czasu zabierały... a mimo to żyliśmy nadzwyczaj prężnie. Oby to była dobra wróżba na przyszłość, tak powiem, o.

Na naszych półkach aktualnie zalega 75 tytułów, co daje o 11 sztuk więcej niż miesiąc temu. Widzicie, jak żeście się ożywili? I nowi goście w Barze, i starzy zaglądają, no szaleństwo. Ale należy przyznać, że nadal prowadzi fantasy z liczbą 58 historii. Zaraz za nią statystyki podbijają one-shoty, których uzbieraliśmy aż 10 sztuk. Na drugim miejscu niekochane science fiction 5 pozycji a wreszcie biedny, zapomniany horror z jedną historyjką.

Z danych szczegółowych:
W fantasy prowadzi znowu low fantasy (21), zaraz za nim high fantasy (20), dopiero potem, daleko-daleko w tyle, dark fantasy (7), urban fantasy (4) oraz zbiory opowiadań fantasy (3).
W one-shotach, czego chyba nietrudno się domyślić, mamy przewagę tych o fantasy (10), ale ostatnio pojawił się samotny rodzynek z science fiction, wreszcie!
Pozostałe kategorie bez specjalnych zmian, to znaczy: science fiction ma jedno hard i cztery postapokalipsy.

W tym miesiącu ukazała się jedna recenzja, znowu autorstwa Heroiny. Nevermore. Kruk dostało niezbyt dobrą notę, ale nie możemy przecież czytać tylko wybitnych dzieł, prawda? Ja na swoje usprawiedliwienie powiem, że jestem złym człowiekiem a tak naprawdę przeczytałam parę pozycji, ale ze środka cyklu i zamierzam cały cykl zrecenzować za jednym zamachem. Pozostały mi z niego trzy książki. A co z Heroiną, Stwórca raczy, jak zwykle, wiedzieć.

Dyskusję mieliśmy jedną, przy której daliście, moi mili, ciała. Odezwałam się ja oraz jedna czytelniczka, aż wymienię imiennie, niech czuje się wyróżniona, bo oto poprawna postawa obywatelska, o! Lena Max, proszę państwa, nie zaspała, owacje.
Mam nadzieję, że to się więcej nie powtórzy, hm? Po Nowym Roku z pewnością pojawią się nowe tematy, zatem czas rozruszać trochę palce.

Bar przeszedł też drobną metamorfozę od strony technicznej dział Zagrycha został poddany liftingowi kosmetycznemu (tak to się nazywa? Bo ja się ni hu-hu nie znam, prawdę mówiąc), podzielony oraz uporządkowany. Dzięki Heroinie, żeby nie było, że jej zasługi umniejszam.
Przy okazji powstał nowy dział Pi(sa)ć każdy może!, który, tak w skrócie, zawiera różnego rodzaju poradniki. Techniczne oraz bardziej... ideowe, o. Aktualnie mamy na stanie dwa techniczne, ale niedługo na pewno coś więcej się pojawi.

Właśnie. Oto sprawa do Was, kochani.
Co byście chcieli zobaczyć w tychże poradnikach?
Podawajcie propozycje i do Warsztatu Rzemieślnika, i do Warsztatu Artysty, nawet najgłupsze, zdawałoby się, kwestie. Zawsze ułatwi nam to pracę, a Wam może rozwieje drobne lub te większe wątpliwości.

Na koniec podsumowania zajrzyjmy do nowych postów. Pięciokrotnie wrzucałam ogłoszenia na nasz Bar, a w sumie znalazło się w nich 16 nowych rozdziałów. Toście się, cholera, rozpisali! I dobrze, trzeba pisać.
Byle bez błędów...
To do zobaczenia w Nowym Roku! Wystrzałowej zabawy, obywatele!

6 komentarzy:

  1. Jak ja nie lubię podsumowań, jakoś nie wiem czemu, ale liczyć to wszystko,ech. Co do dyskusji... jest mi wstyd. Tak strasznie na nią czekałam a potem zapomniałam i już nie było sensu wchodzić na blog.
    Ale tak czy siak bar ma się znakomicie. Niebawem zgłoszę nowe fantazy, jak tylko ruszę z tym całym bajzlem.
    I oczywiście obiecuję poprawę, no! ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podsumowania to dobra okazja na sprawdzenie, jak idzie ta nasza działalność i kiedy tempo nam spada - bo i to się zdarza xD A statystykę prowadzę na bieżąco, zatem nie mam dużo liczenia pod koniec każdego miesiąca.
      My też obiecujemy, że będziemy się coraz bardziej rozwijać - może niedługo Heroina skleci ten nowy szablon... xD

      Usuń
    2. No tak, bo najważniejszy szablon. Wypruję Ci kiszki, Kiszko xD
      Chociaż w sumie mogłabym wreszcie zacząć dopełniać to, czego się podejmuję.

      Usuń
    3. I mogłabyś zerknąć pod zasady kultury, bo nie mogę się doprosić o odpowiedź na jedno pytanie ._.

      Usuń
    4. A tam szablon, mnie się podoba! Ale chętnie przeczytam jakąś recenzję ;)

      Usuń

Barmanki upominają, aby nie śmiecić (tj. nie zostawiać spamu), ponieważ ciągłe latanie z miotłą i mopem jest męczące.