21 czerwca 2013

Urban fantasy

Urban fantasy – akcja rozgrywa się w realiach wielkomiejskich. Specyficzny klimat utworów utrzymanych w tym gatunku jest spowodowany przez pozorną sprzeczność współistniejących magii i techniki.


http://www.kolacja-z-wampirem.blogspot.com/

Biegłam przed siebie, starając nie oglądać się do tyłu. Mimo to moje oczy wciąż się obracały i rejestrowały ten sam obraz. Krew lejąca się strumieniami, krzyki przestraszonych ludzi i cyniczne uśmiechy morderców. Ich tęczówki miały czarny odcień, niczym węgiel. Były szerokie i puste, pozbawione blasku. (…) Panika owładnęła całe moje ciało. Nie zdawałam sobie sprawy, że kiedykolwiek zobaczę taką masakrę. To był prawdziwy mord. Zamknęłam powieki, a obraz sprzed kilku minut przesuwał się po mojej głowie niczym film. Uderzenia zegara, muzyka, wir roztańczonych par na parkiecie, a potem ciemność.


Niewiedźma (Embla)

Ponad dwadzieścia lat przeżyłam spokojnie, nie mącąc specjalnie mojego własnego osobistego egzystencjalnego bajorka. Ale postanowiłam wreszcie wziąć się w garść i zabrać do roboty, i co? I życie momentalnie wywraca mi się do góry nogami. A podobno wilkołaki i cała reszta tego tałatajstwa to tylko legendy!
Przejść się po wrocławskich antykwariatach i podpytać, czy nie potrzebują aby pracownika nawet na kilka godzin... Wydawałoby się, niegroźne zadanie dla studentki z nadmiarem wolnego czasu, prawda? Najwyraźniej nie kiedy jest się nieśmiałą, zakompleksioną osobą z nagle rozbudzonym talentem do ładowania się głową naprzód w kłopoty natury nadprzyrodzonej.
Urban fantasy we Wrocławiu z naddatkiem mitycznych stworzeń, nieprawdopodobnych zdarzeń i krwiożerczych potworów. I książek (równie mitycznych co krwiożerczych).


http://prawo-matki.blogspot.com/
Prawo Matki (Sachiko Yujimoto)

Prawo Matki jest twarde jak diament. Matka zrobi wszystko dla swoich dzieci...
Joshua Cantel i Fallon Spick spotykają się, gdy jemu spalił się domek letniskowy. Nie pałają do siebie przyjaźnią. Po dwóch miesiącach wakacji mają siebie serdecznie dosyć. Tajemnicza z pozoru mała dziewczynka Britany wywraca ich świat do góry nogami...Jeżeli chcesz wiedzieć, jak ich życiorysy zamieniają się w popiół smutku i żalu, wejdź na bloga "Prawo Matki".


http://tam-gdzie-sa-ukryte-moje-demony.blogspot.com/
Tam, gdzie są ukryte moje demony (kamulak)


Historia opowiada o Jules, szesnastoletniej miłośniczce ryzyka i przygód. Pewnego dnia podczas szkolnego festynu, następuje szereg dramatycznych zdarzeń, po których jej życie zmienia się o 180 stopni. Zostaje wprowadzona w burzliwy, emanujący nocnym tętnem świat pełen istot, które wcześniej nie opuszczały stron książek. Poznaje nowych przyjaciół i nowych wrogów. Nie można stwierdzić, kto mówi prawdę, a kto nie. Komu powinna zaufać?
 

http://twarzownik.blogspot.com/
Twarzownik (destrakszyn.)

Jeden talent, który przyćmi nieudolność we wszystkim innym. Jeśli jednak twoja zdolność przynosi tylko kłopoty, musisz ją ukrywać. Chcesz być wykorzystana? Na śmierć?
Rita ma umiejętności, które nie nadają się do niczego dobrego i są wiecznym utrapieniem. Kiedy przyjaciółka oferuje wykorzystanie ich w słusznym celu, Rita odmawia – będzie zmuszona przebywać ze zmiennokształtnym, a jego czułe zmysły oraz bystry umysł mogą przejrzeć przebranie. Jeżeli zaś pozna prawdziwą tożsamość dziewczyny, nie zawaha się przed morderstwem. Chroń stado! Za wszelką cenę!
Jednak kilka godzin później Rita zmienia zdanie. Sprawa porwań nagle staje się osobistym problemem i nie ma już znaczenia, czy zabiją. Znajdź moją córkę. Błagam.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Barmanki upominają, aby nie śmiecić (tj. nie zostawiać spamu), ponieważ ciągłe latanie z miotłą i mopem jest męczące.